۱۳۹۴ فروردین ۲۵, سه‌شنبه

خشم خدا نسبت به گناهان بشر



رومیان   فصل ۱  ( ترجمه تفسیری)

 ۱ مـن ، پولس ، که غلام عیسـی مسیح می باشم ، این نامه را برای شما می نویسم . خدا مرا برگزیده و فرستاده است تا مژده انجیل او را به همگان برسانم .  ۲ انجیلی که وعده اش را از زمانهای دور توسط انبیای خود در کتاب آسمانی داده بود.  ۳ این مژده درباره فرزند خدا، یعنی خداوند ما عیسی مسیح می باشد که همچون انسان از نسل داود نبی به دنیا آمد؛  ۴ اما با زنده شدنش پس از مرگ ، ثابت کرد که فرزند نیرومند خدا و دارای ذات مقدس الهی است .  ۵ بوسیله عیسی مسیح است که خدا فیض و لطف بی پایان خود را شامل حال ما گناهکاران نالایق کرده و ما را به سراسر جهان فرستاده تا به همه اقوام اعلام کنیم که او چه لطف عظیمی نموده است ، تا ایشان نیز به عیسی مسیح ایمان آورند و از او اطاعت کنند.  ۶برادران عزیز که در شهر روم هستید و این نامه را می خوانید، شما نیز جزو کسانی هستید که مورد مهر و محبت خدا می باشند، زیرا شما هم بوسیله عیسی مسیح دعوت شده اید تا قوم مقدس خدا و از آن او باشید.  ۷ پس ، از پدرمان خدا و خداوندمان عیسی مسیح ، طالب رحمت وآرامش برای شما می باشم .

  دعای شکرگزاری برای مسیحیان روم
 ۸ پیش از هر چیز، باید بگویم که خبر ایمانتان به تمام دنیا رسیده و همه جا صحبت از شماست . از اینرو، برای این خبر و برای وجود هر یک از شما، خدا را بوسیله عیسی مسیح شکر می کنم .  ۹ خدا شاهد است که من پیوسته برای شما دعا می کنم ، و روز و شب احتیاجاتتان را به حضور او می برم ، به حضور خدایی که با تمام توانم او را خدمت می کنم و مژده انجیل او را که در باره فرزندش عیسی مسیح است ، به دیگران اعلام می نمایم .  ۱۰ دعای دیگرم اینست که اگر خدا بخواهد، پس از این همه انتظار، سعادت دیدار شما نصیبم شود.  ۱۱ زیرا بسیار مشتاق دیدارتان هستم تا بتوانم شما را از برکات خدا برخوردار سازم ، و باعث تقویت ایمانتان شوم .  ۱۲ از این گذشته ، من خود نیز نیاز به کمک شما دارم تا بوسیله ایمانتان تقویت شوم . به این ترتیب ، هر یک از ما باعث تقویت ایمان یکدیگر می گردیم .  ۱۳ اما برادران عزیز، مایلم بدانید که بارها خواسته ام نزد شما بیایم ، اما هر بار مانعی پیش آمده است . قصد من از آمدن ، این بود که خدمتی در میان شما انجام دهم و عده ای را بسوی مسیح هدایت کنم ، همانطور که در جاهای دیگر نیز کرده ام .  ۱۴ زیرا من خود را مدیون می دانم که این خبر خوش را به همه برسانم ، چه به اشخاص متمدن و چه به اشخاص بی تمدن ، چه به تحصیلکرده ها و چه به بی سوادان .  ۱۵ پس تا آنجا که در توان دارم ، خواهم کوشید که به ”روم “، نزد شمابیایم و مژده انجیل را در میان شما اعلام نمایم .  ۱۶ زیرا من به انجیل عیسی مسیح افتخار می کنم چون قدرت خداست برای نجات تمام کسانی که ایمان بیاورند. پیغام انجیل در ابتدا فقط به یهودیان اعلام می شد، اما اکنون همه می توانند با ایمان آوردن به آن ، به حضور خدا راه یابند.  ۱۷ این پیغام اینست که خدا فقط در یک صورت از سر تقصیرات ما می گذرد و به ما شایستگی آن را می دهد که به حضور او برویم ؛ و آن وقتی است که به عیسی مسیح ایمان آوریم . بلی ، فقط و فقط ایمان لازم است . همانطور که کتاب آسمانی می فرماید: “فقط کسی نجات پیدا می کند که به خدا ایمان داشته باشد.”

  خشم خدا نسبت به گناهان بشر
 ۱۸ اما از سوی دیگر، خدا خشم و غضب خود را بر تمام اشخاص گناهکار و نادرست که از حقیقت گریزانند، نازل می کند.  ۱۹ برای آنان حقیقت وجود خدا کاملا روشن است ، زیرا خدا وجدانهایشان را از این حقیقت آگاه ساخته است .  ۲۰ انسان از ابتدا، آسمان و زمین و چیزهایی را که خدا آفریده ، دیده است و با دیدن آنها می تواند به وجود خدا و قدرت ابدی او که نادیدنی هستند پی ببرد. پس وقتی در روز داوری در حضور خدا می ایستد، برای بی ایمانی خود هیچ عذر و بهانه ای ندارد.  ۲۱ بلی ، درست است که مردم این حقایق را می دانند، اما هیچگاه حاضر نیستند به آن اعتراف کنند و خدا را عبادت نمایند و یا حتی برای برکاتی که هر روز عطا می کند، او را شکر گویند. در عوض درباره وجود خدا و اراده او، عقاید احمقانه ای ابداع می کنند. به همین علت ذهن نادانشان ، تاریک و مغشوش شده است .  ۲۲ خود را دانا و خردمند می پنداشتند، اما همگی ، نادان و بی خرد شدند.  ۲۳ بجای اینکه خدای بزرگ و ابدی را بپرستند، بتهایی از چوب و سنگ به شکل انسان فانی ، پرندگان ، چهارپایان و خزندگان ساختند و آنها را پرستیدند.  ۲۴ بنابراین ، خدا نیز ایشان را به حال خود رها کرده تا هر چه می خواهند بکنند و در آتش شهوات گناه آلود خود بسوزند و با بدنهای خود مرتکب گناهان شرم آور شوند.  ۲۵ ایشان بجای اینکه به حقیقت وجود خدا ایمان بیاورند، عمدا عقاید باطل را پذیرفته اند و مخلوق خدا را بجای خالقی که تا ابد مورد ستایش است ، می پرستند و خدمت می کنند.  ۲۶ به همین دلیل است که خدا مردم را به حال خود رها کرده است تا خویشتن را به گناهان زشت آلوده سازند، بطوری که حتی زنها بجای روابط جنسی طبیعـی ، با زنان دیگر مرتکب اعمال قبیح می گردند،  ۲۷ و مردها نیز بجای اینکه با زنان خود روابط طبیعی زناشویی داشته باشند، با مردهای دیگر مرتکب گناهان شرم آور می شوند. بنابراین ، سزای کارهای کثیف خود را در روح و بدن خود می بینند.  ۲۸ پس همانطور که ایشان خدا را ترک کرده اند و حتی حاضر نیستند به وجود او اعتراف کنند، خدا نیز ایشان را به حال خود رها کرده است تا هر آنچه به ذهن ناپاکشان خطور می کند، به عمل آورند.  ۲۹ زندگی آنان پر است از هر نوع شرارت و بدی ، طمع و نفرت و حسادت ، قتل و جدال ، دروغ و کینه و سخن چینی.  ۳۰ غیبت از زبانشان دور نمی شود. ایشان دشمنان خدا هستند. با غرور و گستاخی ، خودستایی می کنند. همیشه بدنبال راه های تازه می گردند تا بیشتر گناه ورزند. هرگز مطیع والدین خود نمی شوند. ۳۱ بی احساسند و بدقول و بی عاطفه و بی رحم.  ۳۲ با اینکه می دانند خدا برای چنین اعمالی ، مجازات مرگ تعیین کرده است ، نه فقط خودشان مرتکب آنها می گردند، بلکه دیگران را نیز به انجام این کارها تشویق می کنند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر