۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

«در کلیسا» قدرت زمینه



«در کلیسا» قدرت زمینه
این تعلیم و تربیت در بطن حیات و خدمت کلیسای محلی که تجلی بدن مسیح است، صورت می‌پذیرد (اعمال ۱۳: ۱، افسسیان ۱: ۲۲ - ۲۳). کلیسا بدن مسیح، خانواده خدا، و معبد روح‌القدس می‌باشد. کلیسا تنها امید جهان فعلی است و خدا از طریق کلیساهای محلی به شکلی مستقیم کار می‌کند.

«تحت کلیسا» قدرت مسئولیت
این تعلیم و تربیت، تحت اقتدار رهبران کلیسای محلی صورت می‌گیرد (اعمال ۲۰: ۲۵ - ۳۱، عبرانیان ۱۳: ۱۷) که خود در مقابل خدا به جهت رشد افراد در کلیسا و تربیت رهبرانی خداترس جوابگو هستند. در تربیت و پرورش رهبران، ما، در بطن کلیسا، با افرادی کار می‌کنیم که از جانب خدا در رابطه با خدمات مختلف در کلیسا مسئولیت به گردن دارند. پولس (اعمال ۲۰: ۲۸) به مشایخ کلیسا در افسس یادآور می‌شود که به جهت گله‌ای که روح‌القدس آن را در نظارت ایشان قرار داده است، مسئول هستند؛ گله‌ای که به قیمت خون گرانبهای مسیح خریداری شده است و نام کلیسا را بر خود دارد. در کلیسایی که مسئولیت آن را به گردن داریم، خدا ما را مسئول می‌شمارد که از آموخته‌های خود به جهت بهبود خدمات آن استفاده کنیم. جوابگو بودن در مقابل خدا، آنهم چنین مستقیم، به رهبری کلیسا در امر تربیت چنان نیرویی فرو می‌ریزد که آن را در هیچ کلاسی نمی‌توان دید. 

«از طریق کلیسا» قدرت جامعه
این تعلیم و تربیت از طریق رهیافتی غیررسمی، واقعی، و رودررو صورت می‌پذیرد (اعمال ۱۱: ۲۵-۲۶ و ۲تیموتائوس ۲: ۲).  تربیت رهبری بدینگونه به چیزی به مراتب بیشتر از عرضه دروس محتاج است؛ روندی است که همانند تار، به پود حیات و خدمت کلیسا تنیده است. این نوع تعلیم، کلاسی نیست که به موازات خدمات کلیسا در یکی از اتاقهای درسی آن تشکیل شده باشد. برعکس، پرورش افراد بر اساس اینگونه تعلیم، در بطن حیات واقعی کلیسا و درگیر با تمامی خدمات آن صورت می‌پذیرد. این نوع تعلیم و تربیت، آموزشی را طلب می‌کند که فرد از طریق زندگی خود، بر زندگی فرد دیگر تأثیر می‌گذارد.

«برای کلیسا» قدرت شفقت به جهت نجات جانها
هدف از این تعلیم و تربیت، رسیدن به جانهای گمشده و پرورش و توسعه کلیسا است (اعمال ۱۳: ۱-۵، ۱۴: ۱۸-۲۱). این آموزش صرفا به جهت خود آموزش صورت نمی‌گیرد، زیرا چنین آموزشی اغلب به غرور منتهی می‌گردد. ما از این جهت به پرورش و تربیت رهبران همت می‌گماریم که برای جانهاي گمشده شفقت داشته باشند و به جهت صید جانها دست از آستین بدر آورند و بر کلیسای خدا بیفزایند.

«دوش بدوش با دیگر کلیساها» قدرت همکاری با دیگران
کلیساها هم به استقلال، و هم به وابستگی به یکدیگر احتیاج دارند (اعمال ۱۱: ۲۲-۲۴). کمتر کلیسایی یافت می‌شود که به جهت تربیت و پرورش رهبری، همه منابع مورد نیاز خود را دارا باشد. ولی می‌توان به جهت انجام این وظیفه خطیر، هم در محدوده محلی و هم در محدوده جهانی با یکدیگر همکاری کرد.

«برای جلال خدا» قدرت پرستش
مسلما هدف از پرورش رهبری، آوردن جلال به پدر و پسر و روح‌القدس می‌باشد (رومیان ۱۵: ۵-۶، ۲تسالونیکیان ۱: ۱۱-۱۲). زمانی که خدای قادر مطلق را خدمت می‌کنید، این خدمت دید شما را عوض می‌کند. ما خادمین را نه فقط بخاطر انجام خدمات تربیت می‌کنیم، بلکه هدف غائی، آوردن حرمت و جلال به خدا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر