۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۷, چهارشنبه

خدای‌ زنده‌ را خدمت‌ نمایید


قرنتیان اول باب ۲
۲ زیرا عزیمت‌نکردم‌ که‌ چیزی در میان‌ شما دانسته‌ باشم‌ جز عیسی مسیح‌ و او را مصلوب‌. 
تفسیر کاربردی قرنتیان اول باب ۲
۲ در تمامی موعظه های پولس رسول، یک مطلب خاصی بیشتر وجود نداشت و آن مطلب، عیسی مسیح بود. هدف اصلی بشارت و وعظ پولس، یک چیز بیشتر نبود و آن اینکه شنوندگانش، اعم از مرد و زن بسوی عیسی مسیح جلب شده و به وی ایمان بیاورند.
پولس رسول فقط به حقیقت الوهیتِ عیسی مسیح وعظ نمی کرد، بلکه در عین حال به این امر نیز که عیسی مسیح در آن واحد بشری مانند من و شما بود. عیسی مسیح، در ضمن آنکه خدای کامل بود، بخاطر گناهان ما انسانها، همچو انسانی برصلیب جان سپرد (مقالۀ عمومی: «عیسی مسیح» مشاهده شود). این پیام پولس رسول بود. فی الواقع تلاش پولس رسول این بود که چیزی جز این را معرفی کند. می گوید: زیرا عزیمت نکردم که چیزی در میان شما دانسته باشم جز عیسی مسیح و او را مصلوب. یعنی اینکه او فقط به عیسی مسیح مصلوب شده موعظه می کرد و لاغیر.
اگر پولس قصد سخنرانی حکیمانه وموعظه با فضیلت کلام را داشت، هرگزاز صلیب عیسی مسیح ذکری بمیان نمی آورد. زیرا که جهت یونانیان، ذکر صلیب حماقت و جهالت محسوب می گردید (اول قرنتیان ۱: ۱۸، ۲۳).
غلاطیان باب شش آیه چهارده
لیکن‌ حاشا از من‌ که‌ فخر کنم‌ جز از صلیب‌ خداوند ما عیسی مسیح‌ که‌ بوسیله‌ او دنیا برای من‌ مصلوب‌ شد و من‌برای دنیا.
عبرانیان باب نه آیه چهارده
پس‌ آیا چند مرتبه‌ زیاده‌، خون‌ مسیح‌ که‌ به‌ روح‌ ازلی‌ خویشتن‌ را بی‌عیب‌ به‌ خدا گذرانید، ضمیر شما را از اعمال‌ مرده‌ طاهر نخواهد ساخت‌ تا خدای‌ زنده‌ را خدمت‌ نمایید؟
رومیان باب ۶
۲۳ زیرا که‌ مزد گناه‌ موت‌ است‌، اما نعمت‌ خدا حیات‌ جاودانی‌ در خداوند ما عیسی‌ مسیح‌.
به‌ شرطی که‌ در ایمان‌ بنیاد نهاده‌ و قایم‌ بمانید و جنبش‌ نخورید از امید انجیل‌ که‌ در آن‌ تعلیم‌ یافته‌اید و به‌ تمامی خلقت زیر آسمان‌ بدان‌ موعظه‌ شده‌ است‌ و من‌ پولس‌ خادم‌ آن‌ شده‌ام‌.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر