۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۴, چهارشنبه


برخورد ما با دشمنان 


برخورد ما با دشمنان چگونه باید باشد ؟ کتاب مقدس در این باره چه می گوید؟
اول پطرس 3: 9-10«بدي را با بدي و دشنام را با دشنام پاسخ مگوييد، بلکه در مقابل، برکت بطلبيد، زيرا براي همين فرا‌‌خوانده شده‌ايد تا وارث برکت شويد. زيرا، هر‌که دوستدار حيات است و طالب ديدن روزهاي خوش، بايد که زبان از بدي باز‌‌دارد و دهان از فريب فرو‌‌بندد.»
خروج 23:4-5 «اگر به‌ گاو يا الاغ‌ گمشده‌ دشمن‌ خود برخوردي‌ آن‌ را پيش‌ صاحبش‌ برگردان‌. اگر الاغ‌ دشمنت‌ را ديدي‌ كه‌ در زير بار افتاده‌ است‌ ، بي‌اعتنا از كنارش‌ رد نشو، بلكه‌ به‌ او كمك‌ كن‌ تا الاغ‌ خود را از زمين‌ بلند كند .»
علت اینکه کتاب مقدس اصرار دارد که ما با دشمنانمان محبت داشته باشیم و به آنها کمک کنیم و برای آنها برکت طلب کنیم را می توان در آیات زیر جست و جو نمود :
متی 5: 43-48 «شنيده ايد كه گفته شده است همسايه خود را محبّت نما و با دشمن خود عداوت كن, امّا من به شما مي گويم كه دشمنان خود را محبّت نماييد و براي لعن كنندگان خود بركت بطلبيد و به آناني كه از شما نفرت كنند، احسان كنيد و به هر كه به شما فحش دهد و جفا رساند، دعاي خير كنيد، تا پدر خود را كه در آسمان است پسران شويد، زيرا كه آفتاب خود را بر بدان و نيكان طالع مي سازد و باران بر عادلان و ظالمان مي باراند. زيرا هرگاه آناني را محبّت نماييد كه شما را محبّت مي نمايند، چه اجر داريد؟ آيا باجگيران چنين نمي كنند؟ و هر گاه برادران خود را فقط سلام گوييد چه فضليت داريد؟ آيا باجگيران چنين نمي كنند؟ پس شما كامل باشيد چنانكه پدر شما كه در آسمان است كامل است.»
به آیات بالا با تعمق بیشتری توجه نمایید که می گوید : «زيرا هرگاه آناني را محبّت نماييد كه شما را محبّت مي نمايند، چه اجر داريد؟ آيا باجگيران چنين نمي كنند؟ و هر گاه برادران خود را فقط سلام گوييد چه فضليت داريد؟ آيا باجگيران چنين نمي كنند؟»
اول پطرس 3: 16-17«ضمير خود را نيكو بداريد تا آناني كه بر سيرت نيكوي شما در مسيح طعن مي زنند، در همان چيزي كه شما را بد مي گويند خجالت كشند، زيرا اگر اراده خدا چنين است، نيكوكار بودن و زحمت كشيدن، بهتر است از بدكردار بودن.»
اگر محبت داشته باشیم , پس چگونه باید از دشمنان انتقام گرفت ؟
رومیان 12: 16-21 «براي يكديگر همان فكر را داشته باشيد و در چيزهاي بلند فكر مكنيد بلكه با ذليلان مدارا نماييد و خود را دانا مشماريد. هيچ كس را به عوض بدي, بدي مرسانيد. پيش جميع مردم تدارك كارهاي نيكو بينيد. اگر ممكن است بقدر قوّه خود با جميع خلق به صلح بكوشيد. اي محبوبان انتقام خود را مكشيد بلكه خشم را مهلت دهيد، زيرا مكتوب است «خداوند مي گويد كه انتقام از آن من است من جزا خواهم داد.» پس «اگر دشمن تو گرسنه باشد، او را سير كن و اگر تشنه است، سيرابش نما زيرا اگر چنين كني اخگرهاي آتش بر سرش خواهي انباشت.» مغلوب بدي مشو بلكه بدي را به نيكويي مغلوب ساز.»
چکار کنیم تا خطایای ما در نزد خداوند معاف شود ؟
مرقس 11: 25 «و وقتي که به دعا بايستيد , هر گاه کسي به شما خطا کرده باشد او را ببخشيد تا آنکه پدر شما نيز که در آسمان است خطاياي شما را معاف دارد»
عیسی مسیح تا چند مرتبه , مجوز داده است تا با شخص خطاکار برخورد کنیم ؟
متی 18: 21-22 «آنگاه پطرس نزد او آمده، گفت: «خداوندا، چند مرتبه برادرم به من خطا ورزد، مي بايد او را آمرزيد؟ آيا تا هفت مرتبه؟» عيسي بدو گفت: « تو را نمي گويم تا هفت مرتبه، بلكه تا هفتاد هفت مرتبه!»
اگر من تصمیم بگیریم تقصیرات مردم را نیامرزم , آنوقت برخورد خداوند با من چگونه خواهد بود؟
متی 6: 14-15 «زيرا هرگاه تقصيرات مردم را بديشان بيامرزيد، پدر آسماني شما، شما را نيز خواهد آمرزيد. امّا اگر تقصيرهاي مردم را نيامرزيد، پدر شما هم تقصيرهاي شما را نخواهد آمرزيد.»
کتاب مقدس با صراحت در امثال 24: 8 می گوید: «هر كه براي بدي تفكّر مي كند، او را فتنه انگيز مي گويند.»
پس مراقب باشیم که فتنه انگیز نباشیم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر