۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

متی فصل ۱۸


متی فصل ۱۸ 

۱۸ هرآینه‌ به‌ شما می‌گویم‌ آنچه‌ بر زمین‌ بندید، در آسمان‌ بسته‌ شده‌ باشد و آنچه‌ بر زمین‌ گشایید، در آسمان‌ گشوده‌ شده‌ باشد. ۱۹ باز به‌ شما می‌گویم‌ هر گاه‌ دو نفر از شما در زمین‌ درباره‌ هر چه‌ که‌ بخواهند متفق‌ شوند، هرآینه‌ از جانب‌ پدر من‌ که‌ در آسمان‌ است‌ برای‌ ایشان‌ کرده‌ خواهد شد. ۲۰ زیرا جایی‌ که‌ دو یا سه‌ نفر به‌ اسم‌ من‌ جمع‌ شوند، آنجا درمیان‌ ایشان‌ حاضرم. 
آیا تا به حال دعا کردن به نظر شما بیهوده آمده است؟ 
آیا تا به حال پیش خودتان فکر کردید این دعایی که من می‌کنم واقعا باعث می‌شود تا اتفاقی بیفتد یا تفاوتی را ایجاد می‌کند؟ 
آیا تا به حال پیش خودتان فکر کردید این دعایی که من می‌کنم واقعا از سقف بالاتر می‌رود یا فقط برای دل خوش کردن است؟ 
آیا تا به حال به نظرتان آمده که دعا کردن واقعا وقت تلف کردن است. 
گاهی اوقات دعا به نظر ما کسل کننده می‌آید چون باور نداریم که با دعای ما واقعا اتفاقی رخ می‌دهد. 
من مطمئنا که همه ما گاهی در این موارد دچار شک و تردید شدیم. 
اما شاگردان مسیح متوجه شده بودند که رابطه‌ای که عیسای مسیح با پدر آسمانی دارد کاملا متفاوت با رابطه‌ای است که آنها دارند. 
عیسای مسیح یک رابطه صمیمی با خداوند داشت رابطه‌ای که آنها نداشتند 
در واقع عیسای مسیح همه درخواستهای خودش را به حضور پدرش می‌آورد و به نظر می‌آمد که اتفاقاتی رخ می‌داد تغییراتی ایجاد می‌شد. 
از آن جهت که شاگردان مسیح می‌خواستند آن چیزهایی را که عیسای مسیح داشت داشته باشند در واقع شاگردان می‌خواستند همان رابطه‌ای را با پدر داشته باشند که عیسای مسیح داشت لذا از او خواستند که دعا کردن را به آنها یاد بدهد. 
آیا امروز شما هم می‌خواهید همان رابطه‌ای را که عیسای مسیح با پدر آسمانی داشت شما هم داشته باشید می‌خواهید دعای شما هم همان تاثیری را داشته باشد که دعای عیسای مسیح داشت؟ 
من امروز نمی‌خواهم یک فرمول به شما بدهم و بگویم هر کس این فرمول را رعایت کند دعای او به نتیجه خواهد رسید تنها این ارتباط قلبی شما با خداوند است که سبب شنیدن دعای شما می‌شود. 
اولین چیزی را که می‌خواهم به آن توجه کنید این است که راهکارهای آسمان با راهکارهای زمین کاملا متفاوت است. در واقع بر روی زمین چیزهایی وجود دارد که ما باید در ضدیت با آنها قرار داشته باشیم و اینها چیزهایی هستند که باید بسته بشوند. 
و چیزهایی وجود دارد که در راستای حیات روحانی ما قرار دارد و ما باید آن راهها را باز کنیم. 
در واقع این یک جنگ است بین قلمرو ظلمت و ملکوت نور. 
دوم قرنتیان فصل ۱۰: ۳-۴ می‌گوید: " ۳ زیرا هرچند در جسم‌ رفتار می‌کنیم‌، ولی به‌ قانون‌ جسمی جنگ‌ نمی‌نماییم‌. ۴ زیرا اسلحه‌ جنگ‌ ما جسمانی نیست‌ بلکه‌ نزد خدا قادر است‌ برای انهدام‌ قلعه‌ها، " 
ما در واقع در وسط جنگ روحانی قرار داریم ما در مقابل قدرتهای تاریکی و شرارت می‌جنگیم. و ما هیچوقت نباید فکر کنیم که شیطان دست از جنگ با ما بر می‌داره. دشمنی نیروهای تاریکی بسیار قدرتمند است اما نیروی بالقوه ما در این جنگ بسیار قدرتمندتر است. امروز قوت روح خداوند در ما عمل می‌کند و آن کسی که در ماست بسیار قدرتمندتر از آن کسی است که در این دنیاست. 
در کتاب یوحنا اول باب پنج آیه چهار می‌گوید: "زیرا آنچه‌ از خدا مولود شده‌ است‌، بر دنیا غلبه‌ می‌یابد" و امروز من و شما تولد تازه داریم و از خداوند متولد شدیم پس بر دنیا غلبه داریم. 
ما وقتی دعا می‌کنیم قدرت روح‌القدس را در زندگی خودمان و دیگران جاری می‌کنیم و قدرت او قدرت ما می‌شود و هیچ نیرویی در این زمین نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. ما ابزار دست خداوند در این جنگ هستیم و نیروهای ظلمت فقط و فقط با دعای ما به لرزه می‌افتند. ما فقط و فقط زمانی که زانو می‌زنیم و دستهای ما رو به آسمان جهت صحبت با پدر آسمانی ما بلند می‌شود نیروهای ظلمت به لرزه می‌افتند. 
می دانید چرا نیروهای ظلمت با دعای من و شما به لرزه می‌افتند؟ 
برای اینکه خداوند از من و شما استفاده می‌کند؛ خداوند معمولا برای حرکت کردن، منتظر درخواست و دعای ما می‌ماند؛ 
برای من واقعا همه چیز در مورد دعا هنوز قابل درک نیست؛ من هنوز نفهمیدم که خدا چرا و چطور و چگونه عمل می‌کند. هنوز خیلی از چیزها در مورد دعا برای من در پرده ابهام قرار دارد؛ اما من یک چیز را از روی تجربه می‌دانم که امروز آنرا به شما انتقال می‌دهم و مطمئن هستم که شما هم آنرا تجربه کردید و یا اگر نکردید حتما این تجربه را خواهید کرد که ما وقتی در حضور خداوند دست به دعا بر می‌داریم او حرکت می‌کند او عمل می‌کند. 
ما باید با هم دعا کنیم چون این جنگ یک جنگ عظیم است. و ما نباید تنهایی به جنگ برویم ما باید دعا کنیم چون به ما قدرت داده شده تا در ملکوت خداوند دخیل باشیم و بتوانیم در آن موثر باشیم. 
یکی دیگر از دلایلی که باید با هم دعا کنیم این است که عیسای مسیح می‌گوید " هر گاه‌ دو نفر از شما در زمین‌ درباره‌ هر چه‌ که‌ بخواهند متفق‌ شوند، هرآینه‌ از جانب‌ پدر من‌ که‌ در آسمان‌ است‌ برای‌ ایشان‌ کرده‌ خواهد شد. " شاید خیلی از ما دعایی را که عیسای مسیح تعلیم داد و به دعای ربانی معروف است حفظ باشیم عیسای مسیح در این دعا می‌گوید: متی فصل ۶ 
" ای‌ پدر ما كه‌ در آسمانی‌، نام‌ تو مقدّس‌ باد. ۱۰ ملكوت‌ تو بیایـد. اراده‌ تو چنانكه‌ در آسمان‌ است‌، بر زمین‌ نیز كرده‌ شود. ۱۱ نان‌ كفاف‌ ما را امروز به‌ ما بده‌. ۱۲ و قرض‌های‌ ما را ببخش‌ چنانكه‌ ما نیز قرضداران‌ خود را می‌بخشیم‌. ۱۳ و ما را در آزمایش‌ میاور، بلكه‌ از شریر ما را رهایی‌ ده‌. زیرا ملكوت‌ و قوّت‌ و جلال‌ تا ابدالا´باد از آن‌ تو است‌، آمین‌." در این دعا می‌گوید ای پدر ما؛ نمی‌گوید ای پدر من؛ می‌گوید نان کفاف ما را، قرضها ما را، 
در واقع این یک دعای گروهی است؛ در واقع عیسای مسیح انتظار داشت که ایمانداران با هم دعا کنند؛ 
در زبان یونانی تعداد هشت لغت برای " متفق " وجود دارد یکی از این لغتها به مفهوم "برای هم ایستادن است" یعنی اینکه دو نفر با هم یک تصمیم واحد می‌گیرند اگر ما لغت متفق را به این مفهوم نگاه کنیم باید برویم یک نفر رو پیدا کنیم تا با ما در یک مورد خاص هم نظر باشد و با هم دعا کنیم و خدا به همین خاطر به دعای ما احترام می‌گذارد و به آن پاسخ می‌دهد! اما لغتی که در اینجا به یونانی استفاده شده "sum-pho-na-o," است و لغت متفق در اینجا به معنی همصدا شدن و هماهنگ شدن است دیدید وقتی نتهای پیانو هماهنگ هستند چه آهنگ زیبایی نواخته می‌شود در واقع دو تا نت یکی نیستند بلکه هماهنگ هستند. 
در واقع ما با شخص دیگری در مورد چیزی که در قلب من است دعا می‌کنیم چون در هر دو ما روح‌القدس قرار گرفته است و ما را هدایت می‌کند پس ما با هم در آن دعا همصدا و هماهنگ هستیم چون هر دو از یک روح تغذیه می‌شویم. و وقتی ما با هم در دعا همصدا می‌شویم خدا وارد عمل می‌شود و می‌گوید "انجام خواهد شد" چون ما همصدا به این دعا آمین می‌گوییم آمین یعنی من با انجام شدن این دعا موافق هستم. 
اگر دقت کنیم می‌بینیم که عیسای مسیح می‌گوید: " زیرا جایی‌ که‌ دو یا سه‌ نفر به‌ اسم‌ من‌ جمع‌ شوند، آنجا درمیان‌ ایشان‌ حاضرم " 
ما وقتی به حضور خدا می‌رویم مهم نیست که ما چی و یا کی هستیم نگویید من ضعیف هستم چون مهم نیست نگویید من اطلاعات کافی ندارم چون مهم نیست نگویید من آدم خوبی نیستم که خدا دعای من رو بشنود چون مهم نیست نگویید من ایمان کافی ندارم چون مهم نیست چیزی که مهم است این است که ما به اسم عیسای مسیح به حضور خدا می‌رویم و این اسم عیسای مسیح است که اهمیت دارد. 
ما وقتی برای جلال نام خداوند به حضور او می‌رویم برای انجام اراده او به حضور او می‌رویم و وقتی به نام عیسی دعا می‌کنیم در واقع همان موقع متوجه می‌شویم که او با ماست او در کنار ما حاضر است. ما حضور خداوند را تشخیص می‌دهیم. 
وقتی که ما با هم دعا می‌کنیم حتی اگر فقط دو نفر هستیم ما متوجه می‌شویم که تنها نیستیم عیسای مسیح در این آیات نگفت من آنجا حاضر خواهم شد نگفت تا شما دعاتون گرم بشود من هم می‌آیم بلکه گفت " آنجا درمیان‌ ایشان‌ حاضرم" او در میان ما حاضر است برای اینکه او در هر یک از ما ساکن است. 
ما معبدهای زنده خداوند هستیم پس در دعا باید به یکدیگر گوش بدهیم و با هم متحد باشیم. چون او با ماست او حاضر است و حضور او به ما برکت می‌دهد. 
وقتی قوم خدا با هم دست به دعا بر می‌دارند آرامی و سلامتی خداوند بر آنها فرو می‌ریزد؛ تا به حال اینرا تجربه کردید وقتی با هم دعا می‌کنیم آرامی و سلامتی خداوند فرو می‌ریزد. حتی من می‌شنوم بعضی‌ها می‌گویند چقدر حضور خدا قوی بود چقدر قابل لمس بود چون حضور خدا فرو می‌ریزد باران روح خدا فرو می‌ریزد 
می‌دانید چرا؟ چون درهای ظلمت بسته می‌شود هر در ظلمتی که در زندگی هر ایمانداری باز شده بسته می‌شود و درهای سلامتی و آرامی خداوند باز می‌شود. وقتی ما با هم دعا می‌کنیم خداوند حرکت می‌کند و ما را هم حرکت می‌دهد و آنوقت کلیسا حرکت می‌کند 
همه ما می‌خواهیم در نهایت به شباهت عیسای مسیح در بیاییم اما بدون مشارکت با هم قادر به این کار نخواهیم بود 
وقتی شخصی دعا می‌کند تمام کلیسا از این دعا برکت خواهند گرفت تمام کلیسا مبارک خواهند شد چون همه ما اعضای یک بدن هستیم و در عیسای مسیح یک هستیم. 
وقتی با هم دعا می‌کنیم روح خداوند وارد عمل شده و اتحاد و یکدلی را جاری خواهد کرد. سلامتی و آرامی روح خدا فرو خواهد ریخت چیزی که معمولا در کلیسا و در هنگام پرستش و دعا آنرا احساس می‌کنیم و قلبهای ما گرم می‌شود و آغوش باز خداوند را می‌بینیم. این بازتاب اقتداری است که ما ایمانداران در دعا داریم. 
دعای متحد تمامی درهای قلمرو ظلمت را نه تنها در زندگی ما بلکه در زندگی سایر ایمانداران نیز می‌بندد 
ما در عیسای مسیح کاهنان هستیم ما در عیسای مسیح اقتدار شفاعت برای گناهان دیگران را داریم ما اقتدار شفاعت برای قوم خدا را داریم وقتی دو نفر این درهای باز را بر روی زمین می‌بندند عیسای مسیح در میان آنها حاضر است و با آنها همصدا و هماهنگ است و او این درهای باز را در آسمان می‌بندد و وقتی ما درهای نور و سلامتی را بر ایمانداران و بر کلیسا باز می‌کنیم عیسای مسیح این درها را در آسمان برای ما باز می‌کند و خدا حرکت می‌کند و ما حرکت می‌کنیم و آرامی و سلامتی و برکت خداوند نه تنها بر ما و نه تنها بر سایر ایمانداران و کلیسای خداوند جاری می‌شود بلکه سایرین نیز این آرامی وسلامتی را می‌بینند و مجذوب کار عیسای مسیح و خداوند می‌شوند. 
چقدر در دعای متحد قدرت است. در دعای متحد افتدار و قدرت وجود دارد چون عیسای مسیح آنجا حاضر است و تمامی قدرت در آسمان و در زمین به عیسای مسیح داده شده است. 
بنابراین وقتی دعا می‌کنیم این ما نیستیم که دعا می‌کنیم این عیسای مسیح است که با ما دعا می‌کند؛ کلام خدا می‌گوید: " ۱۳ زیرا خداست‌ که‌ در شما برحسب‌ رضامندی خود، هم‌ اراده‌ و هم‌ فعل‌ را بعمل‌ ایجاد می‌کند. (فیلیپیان فصل ۲)" 
بیاد داشته باشیم ما همانطور که روی زمین مثل سایرین زندگی می‌کنیم متعلق به آسمان هستیم در واقع مخلوقاتی از ملکوت آسمان هستیم و اقتدار آسمان را داریم ما بین این دو قلمرو ایستادیم و اقتدار باز کردن و بستن درها را داریم. روح خدا در ما ساکن است و از طریق قلب ما دعای ما را به حضور خداوند می‌برد. 
افسسیان باب یک آیه سه: "متبارک‌ باد خدا و پدر خداوند ما عیسی مسیح‌ که‌ ما را مبارک‌ ساخت‌ به‌ هر برکت‌ روحانی در جایهای آسمانی در مسیح‌." 
قدرت کلیسا نه در تعداد افراد بلکه در اتحاد آنها با عیسای مسیح است. ممکن است ما بگوییم ما وقت کافی نداریم تا برای دعا با سایر ایمانداران جمع شده و دعا کنیم. 
اما اغلب افراد در اینجا تقریبا ازدواج کردند شما می‌تونید در خانه با همسر خودتان متحد بشوید و دعا کنید و مطمئن باشید اول زندگی خود شما مبارک خواهد شد. شما وقتی درهای ظلمت را می‌بندید مطمئن باشید که زندگی خود شما نیز پر برکت خواهد شد چون همه ما اعضای یک بدن هستیم. و افرادی هم که مجرد هستیم زمانی که با یک ایماندار دیگر هستند می‌توانند با هم دعا کنند. البته این به این معنی نیست که ما تنهایی نباید دعا کنیم روح خداوند در تمامی ایمانداران ساکن است عیسای مسیح در کنار تمامی ایمانداران ایستاده است بنابراین ما بصورت انفرادی هم می‌توانیم دعا کنیم. 
برای مثال می‌توانید از همین امروز شروع کنید از امروز با هم متحد شوید و از من شروع کنید بگویید خداوندا متحد می‌شویم برای برادرمان داود. ای خداوند هر دری که بسوی قلمرو ظلمت در زندگی این برادر باز شده به اسم عیسای مسیح می‌بندیم و دروازه‌های نور و سلامتی را در آسمان بر زندگی او جاری می‌سازیم. 
ما وقتی سایر ایمانداران را در مشکل و ناراحتی می‌بینیم خداوند از ما نمی‌خواهد که آنها را قضاوت کنیم بلکه از ما می‌خواهد که با هم متحد شده و برای آنها و برای کلیسای خداوند دعا کنیم: آمین 
ما نه تنهای برای بستن درهای ظلمت و تاریکی بلکه برای شفا، برای برکت، برای آینده برای شناخت خدا و برای هر چیز دیگری که سبب جلال خداوند می‌شود می‌توانیم در اتحاد دعا کنیم. 
هر کدام از شما فرزندان نور هستید، هر کدام از شما نور خداوند هستید، اجازه بدهید دیگران هم این نور را ببینند، این نور از این ساختمان و یا از اینجایی که من ایستادم ساطع نمی‌شود بلکه از تک تک شما ساطع می‌شود. شما در هر کجایی که هستید نور خدای زنده هستید؛ 
عیسی فرمود: «بگذارید نور شما بر مردم‌ بتابد تا اعمال‌ نیكوی شما را دیده‌، پدر شما را كه‌ در آسمان‌ است‌ تمجید نمایند» (متی ۵: ۱۶). 
دنیا بوم نقاشی خداوند است و خدا به دست هر یک از شما یک قلم مو داده است، مسئله این است که امروز می‌خواهید روی این بوم چه چیزی بکشید؟ 
با هم دعا می‌کنیم: ای خداوند ممنون هستیم برای کلام تو که جاری کننده قدرت و قوت است باشد باشد که جلال تو از طریق ما و بواسطه دعای ما در بین سایر اقوام دیده شود. ای خداوند به ما قوت عطا کن تا در تمامی شرایط متحد و برای هم و برای کلیسای تو در دعا بایستیم. ممنون هستیم که تو در میان ما در تمامی شرایط حاضر هستی و این اقتدار را به ما دادی که به نام تو درهاهی ظلمت را ببندیم و درهای آسمان را برای جلال نام تو باز کنیم. ای خداوند دعا کردن در اتحاد را به ما بیاموز؛ هم اینک متفق به حضور تو می‌آییم ای خداوند می‌بندیم هر دری را که از طریق ما بسوی ظلمت باز شده است و باز می‌کنیم درهای آرامی و سلامتی و نور را بر روی قوم تو و بر روی کلیسای تو؛ ای عیسای مسیح تو امین هستی که این درها را در آسمان ببندی و درهای نور را برای ما باز کنی چون می‌طلبیم به اسم عیسای مسیح آمین.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر