وزمین تهی و بایر بود و تاریكی بر روی لجه و روح خدا سطح آبها را فرو گرفت.
تفسیر کاربردی
۲ در ابتدا زمین تهی و بایر و کاملا غیر قابل سکونت بود (اشعیا ۴۵: ۱۸). هیچ نوری وجود نداشت و آب و خشکی از هم جدا نبودند. نیاز بود که خداوند زمین را جهت زندگی و حیات آماده سازد.
در اینجا خداوند، روح خدا نامیده شده است. خدا روح است (یوحنا ۴: ۲۴). درک و فهم ما انسانها از خداوند تنها بواسطه تاثیری است که روح او بر روی روح انسان میگذارد. روح خدا که در اینجا از آن نام برده میشود، دقیقا همان روحالقدس در عهد جدید میباشد. روحالقدس سومین شخصیت از سه شخصیت تثلیث میباشد.
تفسیر کاربردی
۲ در ابتدا زمین تهی و بایر و کاملا غیر قابل سکونت بود (اشعیا ۴۵: ۱۸). هیچ نوری وجود نداشت و آب و خشکی از هم جدا نبودند. نیاز بود که خداوند زمین را جهت زندگی و حیات آماده سازد.
در اینجا خداوند، روح خدا نامیده شده است. خدا روح است (یوحنا ۴: ۲۴). درک و فهم ما انسانها از خداوند تنها بواسطه تاثیری است که روح او بر روی روح انسان میگذارد. روح خدا که در اینجا از آن نام برده میشود، دقیقا همان روحالقدس در عهد جدید میباشد. روحالقدس سومین شخصیت از سه شخصیت تثلیث میباشد.
ترجمه قدیم
۳ و خدا گفت: «روشنایی بشود.» و روشنایی شد.
تفسیر کاربردی
۳ و خدا گفت . . . ، نه تنها فقط روح خدا، بلکه کلام او نیز در آفرینش نقش داشته است. خدا گفت و جهان شکل گرفت. در ابتدا کلمه با خدا بود، و کلمه خدا بود (یوحنا ۱: ۱). کلمه به غیر از عیسی مسیح، دومین شخصیت تثلیث، چیز دیگری نیست. بنابراین در سه آیه اول کتاب مقدّس میبینیم که خداوند حضورخود را کاملا در سه شخص مختلف که خدای واحد را تشکیل میدهند، بر ما آشکار میسازد: پدر، پسر و روحالقدس. عهد جدید بطور کاملا واضح اعلام میکند که بواسطه پسر همه چیز آفریده شد(یوحنا ۱: ۳). زیرا که در او همه چیز آفریده شد ... همه بوسیله او و برای او آفریده شد(کولسیان ۱: ۱۶). روشنایی بشود . این روشنایی خورشید نبود، زیرا خورشید تا چهارمین روز آفریده نشده بود (آیه ۱۶). بلکه، به احتمال زیاد این روشنایی ناشی از نوعی انرژی فوق العاده زیادی بوده که باعث ایجاد نور و گرما در جهان شکل نیافته گردیده است.
خدا بصورتی ساده سخن گفت، و هر آنچه که مورد نظر او بود به انجام رسید. برای انسانها مابین حرف و عمل فاصله زیادی وجود دارد. انسانها اغلب حرف میزنند و به آن عمل نمیکنند. اما خداوند هر آنچه که میگوید، همیشه به انجام میرسد (مزامیر ۳۳: ۹).
۳ و خدا گفت: «روشنایی بشود.» و روشنایی شد.
تفسیر کاربردی
۳ و خدا گفت . . . ، نه تنها فقط روح خدا، بلکه کلام او نیز در آفرینش نقش داشته است. خدا گفت و جهان شکل گرفت. در ابتدا کلمه با خدا بود، و کلمه خدا بود (یوحنا ۱: ۱). کلمه به غیر از عیسی مسیح، دومین شخصیت تثلیث، چیز دیگری نیست. بنابراین در سه آیه اول کتاب مقدّس میبینیم که خداوند حضورخود را کاملا در سه شخص مختلف که خدای واحد را تشکیل میدهند، بر ما آشکار میسازد: پدر، پسر و روحالقدس. عهد جدید بطور کاملا واضح اعلام میکند که بواسطه پسر همه چیز آفریده شد(یوحنا ۱: ۳). زیرا که در او همه چیز آفریده شد ... همه بوسیله او و برای او آفریده شد(کولسیان ۱: ۱۶). روشنایی بشود . این روشنایی خورشید نبود، زیرا خورشید تا چهارمین روز آفریده نشده بود (آیه ۱۶). بلکه، به احتمال زیاد این روشنایی ناشی از نوعی انرژی فوق العاده زیادی بوده که باعث ایجاد نور و گرما در جهان شکل نیافته گردیده است.
خدا بصورتی ساده سخن گفت، و هر آنچه که مورد نظر او بود به انجام رسید. برای انسانها مابین حرف و عمل فاصله زیادی وجود دارد. انسانها اغلب حرف میزنند و به آن عمل نمیکنند. اما خداوند هر آنچه که میگوید، همیشه به انجام میرسد (مزامیر ۳۳: ۹).
ترجمه قدیم
۴ و خدا روشنایی را دید كه نیكوست و خدا روشنایی را از تاریكی جدا ساخت. ۵ و خدا روشنایی را روز نامید و تاریكی را شب نامید. و شام بود و صبح بود، روزی اول.
۴ و خدا روشنایی را دید كه نیكوست و خدا روشنایی را از تاریكی جدا ساخت. ۵ و خدا روشنایی را روز نامید و تاریكی را شب نامید. و شام بود و صبح بود، روزی اول.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر